Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T18:55:40+01:00
Jeśli chodzi tu o słowa Boga to : "niech się stanie światłość" Bóg powiedział, aby powstał dzień !

A jeśli chodzi tu o co innego to może być jedynie światłość rozumu, umysłu, ponieważ w oświeceniu, w tej epoce to wszystko dopiero było poznawane,rozwijane, wszystko stawało się bardziej jasne, a wcześniej nie wiele było wiadome o życiu i w ogóle :D
2009-11-22T19:02:35+01:00
Oświecenie” – osiągnięcie stanu pełnej wiedzy – to pierwsze tego słowa znaczenie. Oświecony, to człowiek, którego umysł obejmuje Wszechświat, jednoczy się z nim i staje się tożsamym. Oświecenie to pozbycie się bariery ułomnego ciała. Oświecony to w buddyzmie, Budda - przebudzony, nie bóg, lecz równy bogu bo tak samo świadomy istnienia.

Oświecenie ma nie tylko tak radykalne znaczenie. To także określenie procesu, procesu dawania wiedzy, przekazywania idei, kształtowania ducha i umysłu, to wreszcie przekształcanie profana w masona.

Oświecenie to także nazwa epoki, w której dano światu światło wolności i rozumu, która zrodziła takich ludzi jak Voltaire.
1 5 1