1. Połącz podane nazwy roślin uprawnych z odpowiadającym im opisem:
trzcina cukrowa,jęczmień,burak cukrowy ,pszenica,kukurydza ,len ,bawełna ,ryż,bawełna

- zboże uprawiane w ponad stu krajach, jego uprawa wymaga
dobrych gleb i łagodnego klimatu,

-stanowi podstawę wyŜywienia ponad połowy wszystkich
mieszkańców Ziemi,

- z tej rośliny uzyskuje się ok. 70% światowej produkcji cukru,

- około ¾ światowej produkcji tej rośliny pochodzi z Europy.

- roślina mająca największe znaczenie wśród roślin
włóknodajnych,

- zboże uprawiane na obszarach podbiegunowych, jak i podzwrotnikowych

3

Odpowiedzi

2009-11-22T19:07:19+01:00
Bawełna- roślina mająca największe znaczenie wśród roślin
włóknodajnych,
Pszenica- zboże uprawiane w ponad stu krajach, jego uprawa wymaga
dobrych gleb i łagodnego klimatu,
Jęczmień- zboże uprawiane na obszarach podbiegunowych, jak i podzwrotnikowych
Trzcina cukrowa- z tej rośliny uzyskuje się ok. 70% światowej produkcji cukru,
Ryż-stanowi podstawę wyŜywienia ponad połowy wszystkich
mieszkańców Ziemi,

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:12:35+01:00
1pszenica
2 ryż
3 trzcina cukrowa
4 burak cukrowy
5 bawełna
6 jęczmień
1 1 1
2009-11-22T20:31:23+01:00
Jęczmień , pszenica -
- zboże uprawiane w ponad stu krajach, jego uprawa wymaga
dobrych gleb i łagodnego klimatu,


Trzcina cukrowa,burak cukrowy- z tej rośliny uzyskuje się ok. 70% światowej produkcji cukru,

Len,Bawełna- roślina mająca największe znaczenie wśród roślin
włóknodajnych,

Kukurydza- roślina mająca największe znaczenie wśród roślin
włóknodajnych,

Ryż
- zboże uprawiane w ponad stu krajach, jego uprawa wymaga
dobrych gleb i łagodnego klimatu,