1.Pola 2 trójkątów sa równe.Podstawa jednego z nich ma gługosc pięc i jedna trzecia cm,a opuszczona na nia wysokosc 1,5 cm.Oblicz wysokosc 2 z trójkątów,opuszczoną na podstawe o dlugosci 4,8 cm
prosze napisac obliczenia

2.Na wycieczke do Krakowa pojechalo 20 uczniów z klasy VI a,co stanowilo piec dziewiatych wszystkich uczniów tej klasy.Ilu uczniów jest w klasie VIa?
prosze napisac obliczenia:)dzieki

3

Odpowiedzi

2009-11-22T19:05:25+01:00
1.
16/3 * 3/2 * 1/2 = 4,8 * h * 1/2
16/4= 1/2 * h * 48/10 / *2
16/2 = 48/10 * x
x= 10/6
x= 1 i 2/3



2009-11-22T19:08:18+01:00
Zad,2
20 uczn stanowi 5)9
x uczn. stanowi 100 %
20x100=2000
2000:5(9 %= 2000x9 =18000:5 =3600:100 =36
spr. 36 x 5)9 180:9=20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:09:42+01:00
Dane:
a₁= 5 1/3
h₁= 1,5
a₂= 4,8
Szukane:
P=?
h₂=?

P= a*h*1/2
p= 5 1/3 * 3/2 * 1/2= 16/3 * 3/2 * 1/2 = 48/12 = 4
Teraz podstawiamy wynik do równania w drugim przypadku.

a*h*1/2=P
4,8*X*1/2=4
2,4 * X = 4
X= 4 - 2,4
X= 1,6

ODP: Wysokość drugiego trójkąta jest równa 1,6.

2. Rozwiąże to równaniem, będzie prościej
x- liczba ludzi w klasie
20=5/9X \\*9
180=5x \\ :5
36=x
x=36

ODP: W klasie jest 36 osób.