Odpowiedzi

2009-11-22T19:14:55+01:00
Oceń jako najlepsze

PC = 2* (pi * r * r) + h * (2 * pi * r)

V = pi * r * r * h

500 * pi = pi * r *r * 20

25 = r * r

r= 5 cm



PC = 2 * (25 pi) + 20(10 pi)

PC = 50pi + 200 pi

PC = 200 pi cm
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:18:47+01:00
Objetosc walca V=Pole podstawy razy wysokosc
pole podstawy P=πr²
V=πr²h
h=20cm
V=500πcm³

czyli πr²20=500π
r²=500π/20π
r²=25
r=5
pole powierzchni całkowitej tego walca=2πr²+2πrh
P=2π25+2π*5* 20=50π+200π=250π
pole powierzchni jest rowne 250π
10 4 10
2009-11-22T19:19:18+01:00
V = 500π cm³ - objętość walca
H = 20 cm - wysokość walca

Pc = ? - pole pow.całkowite

1. Obliczam pole podstawy Pp
V= 500π
V = Pp*H

Pp*20 = 500π
Pp = 25π

2.Obliczam promień podstawy r
Pp = 25π
Pp = πr²

πr² = 25π /:π
r² = 25
r =√25
r = 5

3. Obliczam pole boczne Pb walca
Pb = 2πr*H
Pb = 2π*5*20 = 200π cm²
Pb = 200π cm²

4. Obliczam pole całkowite walca

Pc = Pp +Pb
Pc = 25π + 200π = 225π cm²
Pc = 225π cm²

3 4 3