Odpowiedzi

2009-11-22T19:24:18+01:00
Odległość -16km
srednica 600mm=60cm
promien 60:2=30cm
obwód 2πr 2x 3x30=6x30=180cm=0,0018km
ilosc obrotów 16:0,0018=8888,(8)≈ 8888 pełnych obrotów
4 2 4
2009-11-22T19:25:11+01:00
L=2πr
2r= 660mm=66cm

l=66cm *π≈66cm *3= 198cm
Mamy już obwód koła teraz tylko proste dzielenie:
16km = 16000 m = 1600000 cm
1600 000 cm / 198 ≈ 8080

ODP: Koło wykona około 8080 obrotów.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:26:04+01:00
L=2πr lub l=πd
π=3
l=3*66cm=198cm
16km=1600000cm
1600000:198=8080
odp.wykona 8080 pełnych obrotów
5 4 5