Bluza kosztowała 80 zł.Jej cenę obniżono o 20%.Ile złotych zaoszczedziesz, kupując bluzę po obniżce??
a)16 zł
b)64 zł
c)60 zł
d)20 zł

Liczba, której 33 1/3% jest równe 5, to;
a)33 1/3%
b)0,15
c)500/3
d)15
Prosze z obliczeniami te 2 zadania.

3

Odpowiedzi

2009-11-22T19:26:21+01:00
2009-11-22T19:26:22+01:00
1.
80*20%=16zł

odp. a

2.

odpowiedź d ponieważ 33 i 1/3% to tak jakby 1/3 :) więc 5*3 = 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:29:09+01:00
Bluza kosztowała 80 zł.Jej cenę obniżono o 20%.Ile złotych zaoszczedziesz, kupując bluzę po obniżce??
a)16 zł
b)64 zł
c)60 zł
d)20 zł

x-cena po obniżce
100%-20%=80% - procent ceny początkowej
100% - 80zł
80% - x zł

100x=80*80
100x=6400 |÷100
x=64 zł
80zł-64zł=16zł
zaoszczędzisz 16 zł, odpowiedź A

Liczba, której 33 1/3% jest równe 5, to;
a)33 1/3%
b)0,15
c)500/3
d)15

x - szukana cena
33⅓% - 5
100% - x

33⅓x=5*100
33⅓x=500 |÷33⅓
x=500/33⅓
x=500/¹⁰⁰/₃
x=500*³/₁₀₀
x=15