Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:02:59+01:00
Oznaczenia prądów takie jak oporników
I6=U6/R6=36/4=9A
na R3 panuje takie samo napięcie
I3=U6/R3=36/12=3A
I6+I3=9+3=12A - jest to suma prądów płynących przez przez obwód szeregowo-równolwgły R1,R2,R4
obliczam opór ca lkowity tych trzech oporów
Rc=(R1+R2)*R4/R1+R2+R4=(1+5)*12/1+5+12=4omy
obliczam spadek napięcia na nich
U1=Rc*(I6+I3)=4*12=48V
U=U6+U1=36+48=84V - napięcie całkowite
I5=U/R5=84/21=4A
I=I6+I3+I5=9+3+4=16A - prąd całkowity
2009-11-22T20:26:49+01:00
Musimy obliczyć najpierw Rz obwodu
R12=R1+R2=1+5=6
R124=R12*R4/R12+R4=6*12/6+12=72/18=4
R36=R3*R6/R3+R6=12*4/12+4=48/16=3
Rz=124+R36+R5=4+3+21=28 Omów
Czy U6 to U na oporze R6?.