Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T19:46:23+01:00
Przemiana pokoleń - cykl życiowy organizmu, w którym pokolenie rozmnażające się płciowo występuje na przemian z pokoleniem rozmnażającym się bezpłciowo. Przemiana pokoleń jest zjawiskiem charakterystycznym dla wielu glonów i grzybów, a także dla wszystkich roślin wyższych. Występuje też u zwierząt wielokomórkowych w postaci przemiany regularnej lub nieregularnej przemiany homofazowej metageneza oraz pierwotniaków (przemiana heterofazowa lub homofazowa).
41 4 41
2009-11-22T19:47:49+01:00
Następne pokolenia różnią się od siebie nie tylko liczbą chromosomów i sposobem rozmnażania, ale też morfologicznie, jedno dominuje nad drugim, taki typ przemiany występuje u większości protistów
18 4 18