Prosiłabym o rozwiązanie szybkie,bo to na przedwczoraj:p
a zadanie chyba nie trudne.Tak mi się wydaje przynajmniej:)

Wyjaśnij z czym kojarzysz:
-ważne miejsca historyczne:
Aleksandria,Ateny,Sparta,Palestyna,Jerozolima,Betlejem,
Delfy,Rzym,Pompeje,Olimpia
-ważne postaci historyczne:
Hammurabi,Perykles,Aleksander Wielki,Spartakus,Juliusz Cezar,
Neron,Abraham,Dawid,święty Paweł,Hanibal
-wydarzenia historyczne:
wyprowadzenie Izraelitów z Egiptu
niewola babilońska
bitwa pod maratonem
bitwa pod termopile
bitwa pod salaminą
wojna peloponeska
wojny punickie

2

Odpowiedzi

2009-11-22T20:43:36+01:00
Aleksandria- nazwa każdego miasta podbitego przez Aleksandra Macedońskiego
Ateny- stolica Grecji
Sparta- greckie polis
Palestyna- Ziemia Obiecana Narodu Żydowskiego
Jerozolima- stolica Palestyny
Betlejem- miasteczko w którym narodził się Jezus
Delfy- misto greckie ze słynną wyrocznią która przepowiadała przyszłość gdy była na haju xD
Rzym- niegdyś osobne państwo, teraz stolica Włoch
Pompeje- miasto zniszczone poprzez wybuch wulkanu
Olimpia- nie wiem :(
***
Hammurabi- spisał pierwszy kodeks na świecie
Perykles-?
Aleksander Wielki- zwany Macedońskim, podbił wiele terenów ówczesnego świata
Spartakus-?
Juliusz Cezar-?
Neron- cezar, za jego przyczyną spłonął Rzym
Abraham- przywódca jednego z babilońskich plemion koczowniczych, miał zaprowadzić plemię do Ziemi Obiecanej
Dawid- pierwszy król Narodu Izraela, wygrał wiele bitw
święty Paweł- pisał wiele listów do ludów ówczesnego świata; nawracał
Hanibal-
***
wyprowadzenie Izraelitów z Egiptu- wyzwolenie się Izraelitów z niewoli egipskiej
niewola babilońska- zniewolenie Królestwa Judy przez Babilon
bitwa pod maratonem-największa bitwa grecka
bitwa pod termopile-
bitwa pod salaminą- zastosowano tam nowe rozwiązania strategiczne
wojna peloponeska-?
wojny punickie-?
***
Przepraszam za braki :(
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:52:32+01:00
Ateny - Rozwinęła się tam kultura,powstały wspaniale zabytki, utworzono ustroj ktory przetrwal do dzis - demokracje.
Sparta - wykształcala od mlodosci wspanialyc i silnych wojownikow, mowi sie o warunkach spartanskich czyli ciezkich.
Betlejem -Narodzil sie tam zbawiciel - Jezus Chrystus.
Delfy - miasto w ktorym istniala najwspanialsza wyrocznia.
Rzym - z Juliuszem Cezarem ktory dla swojego dziela podpalil Rzym.

Perykles - wprowadzil jako 1 ustroj demokratyczny.
Juliusz Cezar - wladca Rzymu , ktory nastepnie podpalil.
Abraham - Dostal od Boga dekalog czyli 10 przykazan na gorze Synai.

bitwa pod maratonem - Przezwyciezenie niesmiertelnej armii Persow, polaczonymi silami Aten i Platejczykow z odrebnego Polis.
bitwa pod termopilami - Jeden z grekow zdradzil Ateny i Sparte i poinformowal Persow o pulapce nad wawozem termopilskim
Wladca sparty Leonidas. Wyslal atenczykow na odwrot a sam pozostal z 300 spartanczykami i polegl.
bitwa pod salamina -gdy grecy skryli sie na wyspie salaminie .Odbudowali flote i pokonali Persow.
niewola babilonska - w 539 . Cyrus II wielki uwolnil izraelitow z Babiloni.
10 4 10