Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:00:59+01:00
1) Ujemne skutki dla ludów zamieszkujących tamte tereny: okradanie ich z bogactw natury, oddawanie ludzi w niewolę.
2) Ludzie, a właściwie głównie mnisi (musieli przepisywać ręczni księgi) nie musieli wszystkiego pisać ręcznie (gdyby nie wynalezienie czcionki drukarskiej to nie mielibyśmy teraz maszyn do pisania i komputerów)
2009-11-22T20:29:00+01:00
1.Wielu ludzi zostało pojętych w niewolę, ich kultura była niszczona, bogactwa plądrowane. Sporo z nich zostało zabitych.
2. Wielki spadek cen książek, szybkie drukowanie (i kopiowanie) książek, możliwość dotarcia do pism przez mniej zamożne ludy.
2009-11-22T20:40:07+01:00
1. zniszczenie kultury tych ludzi,niewolnictwo,plądrowanie ich dobytku,niszczenie miejsc zamieszkania
2.szybsze kopiowanie książek,większy dostęp do literatury na świecie,spadek cen.