Jak rozwiązać te zadania?
Proszę o dokładne instrukcje nie sam wynik.
Z góry thx.
x= razy/pomnożyć
1,5⁴ x 2⁵
5,6 x 10⁻⁴
(-0,2)¹² x 5¹² x (-1)⁻¹³

Jeśli łaska to proszę też o:
Wyznacz trzecia cześć 27⁵.
Ile razy liczba 3⁻¹² jest większa od 3⁻⁹?
Odpowiedzią nie jest 3.

2

Odpowiedzi

2009-11-22T20:11:54+01:00
1,5⁴ x 2⁵=(3/2)⁴×2⁵=(3⁴×2⁵)/2⁴=3⁴×2=81×2=162
5,6 x 10⁻⁴=(56/10)×10⁻⁴=56×10⁵=0,00056
(-0,2)¹² x 5¹² x (-1)⁻¹³=(-2/10)¹²×5¹²×(-1)=(-1/5)¹²×5¹²×(-1)=
=(-5⁻¹)¹²×5¹²×(-1)=(5)⁻¹²×5¹²×(-1)=-1

-1¹²=1

Wyznacz trzecia cześć 27⁵.
⅓ 27⁵=3⁻¹×(3³)⁵=3⁻¹×3¹⁵=3¹⁴
Ile razy liczba 3⁻¹² jest większa od 3⁻⁹?
3⁻¹²/3⁻⁹=3⁻³ liczba ta jest 3⁻³ razy mniejsza
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:21:32+01:00
1,5⁴ x 2⁵ = 5,0625 x 32 = 162
5,6 x 10⁻⁴ = 0,00056
(-0,2)¹² x 5¹² x (-1)⁻¹³ = -1

Instrukcja :

np 2⁵ czyli

2x2x2x2x2 = 4x4x2 = 16x2 = 32

1,5⁴

1,5x1,5x1,5x1,5=5,0625

a np. 10⁻⁴

czyli 4 zera przed 1

sry ale ide teraz i nie zdaze zrobic pozostalych zadan