Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:07:47+01:00
Prawo zachowania masy Michaiła Łomonosowa
Masa substratów(czyli tego co wchodzi do reakcji) jest równa masie produktów(tego co otrzymujemy)

malachit=miedź+woda+dwutlenek węgla
221g=159g+18g+x
221g=177g+x
x=221g-177g
x=44g

Odp: Otrzymano 44 gramy dwutlenku węgla
1 5 1
2009-11-22T20:08:12+01:00
221g-159g -18g = 44g
Dwutlenku węgla otrzymano 44g.