Odpowiedzi

2009-11-22T20:08:02+01:00
Stechiometria zajmuje się stosunkami ilościowymi pomiędzy reagującymi ze sobą substancjami. Obliczenia chemiczne, które opierają się na wzorach chemicznych i równaniach chemicznych naszą nazwę obliczeń stechiometrycznych.

W obliczeniach tych opieramy się głównie na dwóch prawach chemicznych - prawie stałości składu i prawie zachowania masy.

Obliczenia oparte na wzorach chemicznych bazują głównie na prawie stałości składu i fakcie, że wzory chemiczne odzwierciedlają jakościowy i ilościowy skład związku chemicznego.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:14:59+01:00
W reakcjach chemicznych są to te duże liczby przed związkami chemicznymi.
CO2 (g) + H2O (c) → H2CO3 (aq)
po lewej stronie jest 1 węgiel, 3 tleny i 2 wodory , po prawej to samo wieć nie musimy ustalać współczynników.
CO2 + 2Mg --> C + 2MgO
w twj reakcji po lewej mamy 1 węgiel 2 tleny i magnez a po prawej 1 wegiel 1 magnez i 1 tlen. nie zgadza się ilość tlenów po obu stronach dlatego musimy to wyrównać i po prawej stronie wstawiamy 2. teraz tleny się zgadzają ale magnez nie. więc znowu musimy wyrównaaać i przed magnezem po lewej stronie stawiamy 2. i mamy po lewej węgiel,2 tleny, 2 magnezy i po prawej to samo