Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T20:10:35+01:00
Po użyciu metody krzyżowej wychodzi, że roztwory powinny być zmieszane w proporcji 4:2 czyli 400g 10% i 200g 4% roztworu, aby otrzymać 0,6kg 8% .
Obliczenia:

Cp1_________________________Cp3-Cp2= m1
______________ Cp3______________________
Cp2_________________________Cp1-Cp3=m2


10% __________________________ 8-4= 4
_______________ 8%__________________
4%____________________________10-8=2

czyli 4:2- stosunek masowy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:14:42+01:00
X- substancja 10%
y- substancja 4%
0,6kg=600g

x+y=600g
0,1*x+0,04*y=0,08*600g
x=600g-y

0,1(600-y)+0,04y=48g
60-0,1y+0,04y=48g
-0,06y=-12 /-0,06
x=200g
y=600g-200g=400g

200g 4% i 400g 10%

;DD