1.
a)Napisz wzory sumaryczne tlenków baru, azotu (III), fosforu (V), miedzi (I), oraz siarki (VI)
b)Oblicz wartościowość pierwiastków w podanych tlenkach: Fe₂O₃,FeO,Cl₂O, Cl₂O₅, Cl₂O₇, PbO₂, SO₃.
c)Podaj nazwy wymienionych w zadaniu drugim tekstów.

2

Odpowiedzi

2009-11-22T20:37:52+01:00
A) BaO
N2O3
P2O5
Cu2O
SO2

b) Fe2O3 - III
FeO - II
Cl2O - I
Cl2O5 - V
Cl2O7 - VII
PbO2 - IV
SO3 - VI

c)tlenek żelaza (III)
tlenek żelaza (II)
tlenek chloru (I)
tlenek chloru (V)
tlenek chloru (VII)
tlenek ołowiu (IV)
tlenek siarki (VI)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:38:06+01:00
A)
tlenek baru - BaO
tlenek azotu (III) - N2O3
tlenek fosforu (V) - P2O5
tlenek miedzi (I) - Cu2O
tlenek siarki (VI) - SO3

b)
Fe2O3 - Fe(III)
FeO - Fe(II)
Cl2O - CL (I)
Cl2O5 - Cl(V)
Cl2O7 - Cl (VII)
PbO2 - Pb(IV)
SO3 - S(VI)

c)
Tlenek żelaza (III) , Tlenek żelaza (II) , Tlenek chloru , Tlenek chloru (V) , Tlenek chloru (VII) , Tlenek ołowiu (IV) , Tlenek siarki (VI)

7 4 7