Prosze o rozwiazanie wiekszosci luz kilku zadan( od 12 do 13 )....daje naj ......to sa zadania z ksiazki Matematyka z + dla klasy 1 gimnazjum, podrecznik (str 80-81), wersja zgodna z nowa podstawa programowa ;p

zad.13 znajdz liczbe a wiedzac ,ze:
a) liczba o 10% wieksza od a jest rowna 55
b) liczba o 15% mniejsza od a jest rowna 170
c) liczba o 70% mniejsza od a jest rowna 360
d) liczba o 120% wieksza od a jest rowna 88

zad.14
a) Proszek ,,Zwykly,, podrozal o 5% i kosztuje teraz 21 zl. Ile kosztowal przed podwyzka?
b) Po obnizce cen o 10% za kurtke zaplacono 450zl. Ile kosztowala kurtka przed obnizka?

zad.15 Prawdziwki po ususzeniu traca ok. 92% swojej masy. Ile kilogramow prawdziwkow trzeba zebrac, aby otrzymac 1 kg grzybow suszonych?

zad.16
a) Lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5% dluzej niz w szkole szwedzkiej. Ile monut trwa lekcja w Szwecji?
b) Lekcja w polskiej szkole trwa o 10% krocej niz lekcja w szkole brytyjskiej. Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii?

zad.17 Za telewizor kupiony po dziesiecioprocentowej obnizce cen panstwo Lenarowie zaplacili 1440 zl. Ile zaoszczedzili dzieki tej obnizce?

zad.18 Cene garsonki przed sezonem podniesiono o 20%, a po kliku miesiacach obnizono o 10% i mozna ja bylo kupic za 270 zl. Ile kosztowala ta garsonka na poczatku?

zad.19 Jacek z mama za dwa bilety kolejowe do Pragi zaplacili w sumie 340 zl. Jacek jest studentem, wiec przysluguje mu 30% znizki. Mamie znizka nie przysluguje. Ile kosztowal bilet mamy?

wazne sa obliczenia ;p

3

Odpowiedzi

2009-11-22T20:59:04+01:00
Z 13.
a. 50
b.200
c.1200
d.40
14.
a. 20 zł.
b.500zl
15.12,5 kg
16.
a. 40 min
b. 50 min
17. 160zł
18. 250 zł
19. 200 zł


mam nadzieje że pomogłam xDD
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:02:05+01:00
Zad.13 znajdz liczbe a wiedzac ,ze:
a) liczba o 10% wieksza od a jest rowna 55
55---110%
50---100%
b) liczba o 15% mniejsza od a jest rowna 170
85%---170
1%-----2
100%--200
c) liczba o 70% mniejsza od a jest rowna 360
30%---360
10%---120
100%--1200
d) liczba o 120% wieksza od a jest rowna 88
220%---88
100%---40

zad.14
a) Proszek ,,Zwykly,, podrozal o 5% i kosztuje teraz 21 zl. Ile kosztowal przed podwyzka?
105%---21zł
15%----3zł
5%-----1zł
100%--20zł
b) Po obnizce cen o 10% za kurtke zaplacono 450zl. Ile kosztowala kurtka przed obnizka?
90%---450
10%----50
100%---500

zad.15 Prawdziwki po ususzeniu traca ok. 92% swojej masy. Ile kilogramow prawdziwkow trzeba zebrac, aby otrzymac 1 kg grzybow suszonych?
Nie umiem sory;]

zad.16
a) Lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5% dluzej niz w szkole
szwedzkiej. Ile monut trwa lekcja w Szwecji?
112,5%---45min
100%-----40min

b) Lekcja w polskiej szkole trwa o 10% krocej niz lekcja w szkole brytyjskiej. Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii?
90%---45min
10%---5min
100%--50min

zad.17 Za telewizor kupiony po dziesiecioprocentowej obnizce cen panstwo Lenarowie zaplacili 1440 zl. Ile zaoszczedzili dzieki tej obnizce?
90%---1440zł
10%---160zł
100%--1600zł
1600-1440=160zł
zad.18 Cene garsonki przed sezonem podniesiono o 20%, a po kliku miesiacach obnizono o 10% i mozna ja bylo kupic za 270 zl. Ile kosztowala ta garsonka na poczatku?
nie wiem;]


zad.19 Jacek z mama za dwa bilety kolejowe do Pragi zaplacili w sumie 340 zl. Jacek jest studentem
, wiec przysluguje mu 30% znizki. Mamie znizka nie przysluguje. Ile kosztowal bilet mamy?
x+x-30%=340zł
2x-30%-340zł | +30%
2x=442
x=221
Bilet mamy kosztuje 221zł
4 5 4
2009-11-22T22:02:48+01:00
Zad 12
wiatr- 40%
90%-pozostałych zerwane
zostało 12

60%-120
40%-x

x=(40*120):60=80

120+80=200

Odp. Zostało 200 gruszek.

Zad.13
a) liczba o 10% wieksza od a jest rowna 55
ta liczba to 55
b) liczba o 15% mniejsza od a jest rowna 170
ta liczba to 200
c) liczba o 70% mniejsza od a jest rowna 360
ta liczba to 1200
d) liczba o 120% wieksza od a jest rowna 88
ta liczba to 40

Zad.19

w sumie 340
Jacek 30% zniżki

cena biletu-x
x+0,7=340
1,7x=340
17x=3400/:17
x=200

Odp. Bilet mamy kosztował 200zł.
1 5 1