Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T20:48:43+01:00
1. erozja
2. zmiany stosunków wodnych na danym terenie
3. niewłaściwie prowadzone melioracje
4. wydeptywanie gleb przez ludzi lub przez zwierzęta
5. zanieczyszczenie gleb
6 4 6
2009-11-22T21:12:05+01:00
Degradacja gleb to proces prowadzący do spadku żyzności gleby wskutek zniszczenia wierzchniej warstwy próchniczej (np. wskutek erozji gleby, niewłaściwej uprawy, pożarów, zbytniego odwodnienia), zanieczyszczenia substancjami szkodliwymi (np. metalami ciężkimi) lub zamiany drzewostanów liściastych na iglaste, które powodują jej zakwaszenie.
1 1 1