Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:05:55+01:00
Zadania wykorzystujące twierdzenie Talesa, sprowadzają się do ułożenia odpowiedniej proporcji
a)
3/4 = (3+x)/(4+6)
3/4 = (3+x)/10
4×(3+x) = 3×10
12+4x = 30
4x = 18 |:4
x = 4,5

b)
x/6 = (x+4)/(6+5)
x/6 = (x+4)/11
11x = 6×(x+4)
11x = 6x+24
5x = 24 |:5
x = 4,8

c)
y/(y+7) = 9/12
12y = 9×(y+7)
12y = 9y+63
3y = 63 |:3
y = 21

x/(x+5) = 9/12
12x = 9×(x+5)
12x = 9x+45
3x = 45 |:3
x = 15
2009-11-22T21:07:23+01:00
A)
4/6 = 3/x
4x = 18
x = 18:4
x = 4,5

b)
x/4 = 6/5
5x=24
x=4 4/5


c)

x/9 = x+5/12
12x= 9x +45
3x=45
x=15

y/9 = y+7/ 12
12y= 9y + 63
3y=63
y=21