Pan Marek ma 10000 zł na koncie. Milioner Łukasz ma 10x10³ więcej pieniędzy na koncie. Pan Marek za miesiąc płaci 75% zł ze swojego konta na rachunki, a miesięcznie zarabia 3500 zł. Łukasz płaci za rachunki 10 % ze swojego konta, i zarabia miesięcznie 15x10². Ile zostanie pieniędzy na koncie Marka i Łukasza razem i oddzielnie.


Proszę o szybką odpowiedź. 64 pkt dużo :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:06:59+01:00
Pan Marek ma 10000 zł na koncie. Milioner Łukasz ma 10x10³ więcej pieniędzy na koncie. Pan Marek za miesiąc płaci 75% zł ze swojego konta na rachunki, a miesięcznie zarabia 3500 zł. Łukasz płaci za rachunki 10 % ze swojego konta, i zarabia miesięcznie 15x10². Ile zostanie pieniędzy na koncie Marka i Łukasza razem i oddzielnie.

marek (10000+3500)*0,25=13500*0,25=3375
lukasz 10000+10000=20000 (20000+1500)*0,9=21500*0,9=19350
razem 3375+19350=22725
2009-11-22T21:12:13+01:00
Pan Marek ma 10000 zł na koncie. Milioner Łukasz ma 10x10³ więcej pieniędzy na koncie. Pan Marek za miesiąc płaci 75% zł ze swojego konta na rachunki, a miesięcznie zarabia 3500 zł. Łukasz płaci za rachunki 10 % ze swojego konta, i zarabia miesięcznie 15x10². Ile zostanie pieniędzy na koncie Marka i Łukasza razem i oddzielnie.

Marek
k=10000 zł
zarobek:3500zł
rachunki: 0,75*10000 zł=7500zł
po miesiącu brakuje:4000zł
czyli po miesiącu zostanie na koncie 6000zł

Łukasz:
k=10x10³*10⁴zł=10⁸zł
zarobek:15*10²zł
rachunki: 0,1*10⁸ zł=10⁷zł
po miesiącu brakuje:15*10²zł-10⁷zł=10²(15-100000)=-99985*10²zł
czyli po miesiącu zostanie na koncie 10⁸zł-99985*10²zł=10²(1000000-99985)=
90 001 500zł
razem:90 001 500zł+6 000zł=90 007 500zł
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T21:57:39+01:00

x-Marek
y=Łukasz
x (10000+3500)*0,25=13500*0,25=3375
y 10000+10000=20000 (20000+1500)*0,9=21500*0,9=19350
razem 3375+19350=22725