Wiem, że to łatwe, ale nie było mnie na lekcji i nie rozumiem, a nie mam czasu się dzisiaj uczyć. No więc tak :

11. Komputer kosztuje netto 2300zł. Stawka VAT wynosi 22%. Ile złotych brutto kosztuje ten komputer?

12. Jaki procent licz naturalnych mniejszych od 30 jest podzielnych przez 3?

13. Jaki procent godziny zegarowej stanowi 5 - minutowa przerwa między lekcją?

Proszę o pomoc. Kto rozwiąże wszystkie zadania dostanie najlepszą odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2009-11-22T21:05:38+01:00
11. 2300*22%=2300*22/100=506
12. Podzielne są liczby 3,6,9,12,15,18,21,24,27, a więc 9 liczb
9/30*100%=30/100=30%
13. 5/60*100%=~8,33%
2009-11-22T21:07:06+01:00
1. 22 % z 2300 = 22* 0,01 * 2300 = 22*23 = 506
2300+506=2806 zł

2. Liczy do 29 podzielne przez 3 to : 3,6,9,12,15,18,,21,24,27
9 % z 29 = 9 * 0,01 * 29 = 2,61 %

3. 5 % z 60 = 5 * 0,01 * 60 = 3
Przerwa 5 minutowa z godziny zegarowej to 3 %.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:08:51+01:00
Zad 11
cena netto 2300PLN
podatek Vat 22%= 2300*22/100=506PLN
brutto= netto+Vat=2300+506=2806
lub druga metoda 2300*1,22=2806 PLN

zad 12
9 liczb (3,6,9,12,15,18,21,24,27)
tworzymy proporcje
30-100
9-x
30x=9*100
30x=900/30
x=30
Odp. 30%

Zad.13
tworzymy proporcje
60minut=100%
5minut=x
60x=5*100
60x=500/60
x=8,33%
Odp. 5-cio minutowa przerwa stanowi 8,33% godziny zegarowej.