Porównywana cecha
Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana szkieletowa
Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana sercowa
Tkanka mięśniowa gładka
Liczba jąder w komórce

Położenie jąder

Obecność wstawek

Położenie filamentów

Zależność skurczu od naszej woli

Szybkość skurczu

każda tkanka po kolei





3

Odpowiedzi

2009-11-22T21:24:43+01:00
Gładkie - narządy wewnętrzne , kształt wrzecionowaty, liczba jąder 1, szybkość ruchu powoli,sposób pracy wytrwałe, zależność skurczu komórki nerwowe prążkowanie brak położenie jąder w środku
1 3 1
2009-11-22T21:29:04+01:00
Mięsniowa poprzeczni prazkowana - wielojądrowe komorki, Wnętrze włókna wypełniają miofibryle. Miofibryle utworzone są przez pęczki miofilamentów, wśród których rozróżniamy miofilamenty cienkie i miogilamenty grube, zależnie od naszej woli, kurczy sie szybko, meczy się szybko
miesniowa gladka - jedno jądro, polozone centralnie, niezaleznie od naszej woli,
poprzecznie prazkowana serca - jedno lub dwu jadrowa, niezaleznie od naszej woli, nie meczy sie

chociaz tyle wiem ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:32:58+01:00
TMPPSz - szkieletowa
TMPPS - Sercowa
TMG - Gładka

1. TMG
Liczba Jąder - 1 na komórkę
Położenie - Centralne
Wstawki - Nie
Położenie Filamentów - nieregularnie
Zależnośc kurczów - Nie zależna
Szybkosc kurczu - niewielka

2. TMPPSz
Liczba Jąder - do kilkuset w 1 włóknie
Położenie - Na obrzeżach
Wstawki - Nie
Położenie Filamentów - Regularny układ ( | | | | )
Zależnośc kurczów - Zależna
Szybkosc kurczu - silna i szybka

3. TMMPS
Liczba Jąder - 1 lub 2 centralnie położone jądra
Położenie - Centralne
Wstawki - Tak
Położenie Filamentów - Regularne
Zależnośc kurczów - Nie zależna
Szybkosc kurczu - szybka, silna i rytmiczna praca
5 4 5