Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:24:03+01:00
Bar w BaO2 jest na 2 stopniu utlenienia czyli tlen na -1 i wlasnie to upowaznia do nazwania tego zwiaku nadtlenkiem (występuje tam mostek nadtlenkowy), a w PbO2 olow jest na 4 a tlen na -2 - czyli tlenek.
11 4 11
2009-11-22T21:30:24+01:00
BaO2 jest nadtlenkiem, poniewaz tle wystepuje w nim na -I stopniu utlenienia. Podobnie jest H2O2. W ponadtlenkach tlen wystepuje na -1/2 stopnu utlenienia.
Normalnie jest to -II stopień jak w PbO2. Jest to dwutlenek ponieważ Pb połaczony jest z dwoma atomami tlenu, które nie sa ze soba powiazane. Podobie jak węgiel w CO2.
27 4 27