Odpowiedzi

2009-11-22T21:25:45+01:00
Gdy szlachcic walczył na wojnach tu król dawał często mu ziemie oraz wypłacał żołd
2009-11-22T21:25:45+01:00
Król dawał swoje ziemie(królewszczyzny) w zastaw szlachcie a potem tamci nie chcieli ich oddawać pod każdym dobrym pozorem. Król nie miał kasy aby to jakoś załatwić więc dawał spokój
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T23:57:44+01:00
Szlachta powstała z potomków szczepowych książąt z doby pogańskiej, z właścicieli większych lub mniejszych posiadłości, którzy w służbie u pierwszych monarchów doszli do znaczenia i majątku.Gubernie dzieliły się na powiaty, zarządzane przez naczelników i wybranych spośród szlachty asesorów.Katarzyna konsekwentnie próbowała zaspokoić wymagania szlachty. Z tego powodu w latach 1765-67 wprowadza zakaz wnoszenia skarg chłopów na panów oraz potwierdziła prawo szlachty do zsyłki chłopów "za zuchwałość" bez sądu na katorgę. Stan szlachecki przejął stare przywileje rycerskie, m.in.: prawo własności posiadanej ziemi,