Odpowiedzi

2009-11-22T21:35:14+01:00
W mitologii tworzenie swiata przebiegało w formie powstawania poszczególnych bogów, bo jak wiemy w starożytności wierzono w wielu bogów. Według mitologii najpierw był Chaos, a następnie powstawały po kolei: niebo, morze itp. W Biblii stworzenie świata przebiega w ciągu 7 dni, z tąd 7 dni tygodnia. To Bóg tworzył od podstaw świat. On stworzył wszystko co żyje, przeciwnie niż w mitologii.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:43:02+01:00
Religia starożytnych Greków starała się tłumaczyć powstanie świata. Według niej przed powstaniem świata istniała mroczna nicość zwana Chaosem. Stopniowo z nicości wyłonił się kształt Matki Ziemi, zwanej Gają, która stworzyła świat. Następnie urodziła syna Uranosa, który był Niebem. Z Nieba spadł deszcz i wyrosły rośliny. Z rzek wyłoniły się zwierzęta.
Natomiast w Biblii stworzenie świata wyglądało tak:
# Dzień pierwszy – Stworzenie światła i oddzielenie go od ciemności.
# Dzień drugi – Stworzenie sklepienia niebieskiego oddzielającego wody górne od dolnych.
# Dzień trzeci – Stworzenie lądu i roślinności.
# Dzień czwarty – Stworzenie Słońca, Księżyca i gwiazd.
# Dzień piąty – Stworzenie zwierząt wodnych i latających.
# Dzień szósty – Stworzenie zwierząt lądowych i ludzi.
# Dzień siódmy - Odpoczynek.
1 3 1