Zad 1
Pan Krzysztofzapłacił 19% podatku w wysokości 4560 zł.Od jakiej kwoty zapłacił powyższy podatek?

Zad 2

OPłata za czynsz za mieszkanie, wynosząca 330 zł, stanowi 13 i trzy czwarte % zarobków pani Nowickiej.Ile zarabia pani Nowicka?

Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:43:21+01:00
1 Tworzymy proporcje
9%- 4560
100%-x
19x=4560*100/19
x=24000
Sprawdzenie 24000*19/100=4560
Odp. Pan Krzysztof zapłacił podatek od kwoty 24000 zł.

Zad.2
Tworzymy proporcje
330-13,75%
x-100

13,75x=330*100/13,75
x=2400
Sprawdzenie 2400*13,75/100=330
Odp. Pani Nowicka zarabia 2400

1 5 1
2009-11-22T21:56:40+01:00
4560---19%
x% ---100%

19x= 456000 /:19
x=24000

Odp: Podatek został zapłacony od kwoty 24000zł