Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T21:51:01+01:00
Gdy potrzeby życiowe poszczegolnych gatunkow nie sa identyczna, wtedy gatunki moga współistnieć na jednym terenie.,,,, lub gdy jakis organizm nie wkroczy na teren osobnika
18 4 18
  • Użytkownik Zadane
2009-11-22T22:59:12+01:00
Jeśli mają mniej potomstwa niż konkurentki, musi to być potomstwo jakościowo lepsze, i to na tyle, by wygrać ewolucyjny wyścig.Zagęszczenie roślin, aby w pełni wegetacji zakrywały one liśćmi całą powierzchnię gleby, co ogranicza rozrastanie się chwastów.Jedyny na świecie gatunek mewy, która żeruje nocą - mewa widłosterna - zajął niszę ekologiczną pozwalającą uniknąć powszechnych za dnia utarczek o pokarm z fregatami i innymi konkurentami.W grupie jest bezpieczniej, i jednocześnie zmniejsza potencjalną konkurencję,część gatunków podejmuje krótsze wędrówki, migrując jedynie, aby uniknąć konkurencj.
9 2 9