Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T23:34:34+01:00
1) 2-metyloheksan
2) 2,2-dibromo-3,3-dimetyloheksan
3) 1,2-dichloropropan

w przykładzie 1 i 2 nie uwzględniamy w nazwie podstawnika etylo (C2H5), ponieważ tworzy on najdłuższy łańcuch- sześciowęglowy trzeba go rozpisać na CH3-CH2
2009-11-22T23:38:24+01:00
Ch3-ch(ch3)-ch2-ch2(c2h5) - 2metylo heksan
ch3-ch(br)2-c(ch3)2-ch2(c2h5) 2,2 dibromo3,3 dimetylo heksan
ch3-ch(cl)-ch2cl 1,2 di chloro propan