Odpowiedzi

2009-11-22T22:13:26+01:00
A) 11 listopada - w Compiegne we Francji podpisano zawieszenie broni będące kapitulacją Niemiec i kończące I wojnę światową.
b)Utworzono ZSRR.
c)1.04.1924 – skazanie Adolfa Hitlera na 5 lat więzienia za próbę zamachu stanu. 20.12.1924 – zwolnienie Adolfa Hitlera z więzienia.
d)oficjalna proklamacja III Rzeszy w Poczdamie
e)wejście wojsk niemieckich na terytorium Austrii i wcielenie jej do Rzeszy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T22:39:11+01:00
A.) Odrodzenie Niepodległości Państwa Polskiego.
b.) Odbyło się po raz pierwszy Zgromadzenie Narodowe na którym wybrano prezydenta Niepodległej Rzeczpospolitej.
c.) Władysław Reymont otrzymał literacka Nagrodę Nobla.
d.) Polska przystąpiła do tzw. bloku złotego. Szwajcaria, Belgia, Holandia, Włochy i Polska, pod przewodnictwem Francji dążyły do dalszego utrzymania waluty opartej na złocie.
e.) Rozwiązanie Sejmu i Sentau