Odpowiedzi

2009-11-22T22:24:01+01:00
P=½ a*h
a=7
h=x-1

P=½ *[7*(x-1)] = (7x-7)/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T22:24:42+01:00
Przeciwprostokątna=x,,,druga przyprostokatna =x-1,,,z pitagorasa oblicz x:7²+(x-1)²=x²→49+x²-2x+1-x²=0→-2x=-50→x=25=przeciwprostokatna,czyli druga przyprostokatna=25-1=24,,,pole Δ=½×a×b=½×7×24=84cm²-pozdrawiam
  • Juni
  • Rozwiązujący
2009-11-22T22:27:05+01:00
1 przyprostokątna=x
2 przyprostokątna=7
przeciwprostokątna=x+1

z pitagorasa a²+b²=c²
x²+7²=(x+1)²
x²+49=x²+2x+1/x² się skracają, -1
48=2x
x=24 przyprostokątna

pole=axh/2

24x7/2=84