Liczba trzycyfrowa ma na miejscu jednosci cyfre 1 . jesli do tej liczby dodamy 5 i te sume podzielimy przez 3 to otrzymamy liczbe trrzycyfrowa, ktora na miejscu setek ma cyfre 1 pozostale zas cyfry sa odpowiednio pierwsca oraz druga cyfra wyjsciowej liczby. znajdz poczatkowa liczbe.

prosze rozpisane zadanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T11:29:40+01:00
X - cyfra 100
y - cyfra 10
1 - cyfra 1

(100x + 10y + 1 + 5) / 3 = 100 + 10x + y
(100x + 10y + 6) / 3 = 100 + 10x + y //*3
100x + 10y + 6 = 300 + 30x + 3y
70x + 7y = 294 //:7
10x + y = 42
z tego wynika że pierwsze dwie cyfry to 4 i 2
więc cała liczba to 421
1 5 1
2009-11-23T14:00:12+01:00
X=abc=100a+10b+c
c=1 czyli x=100a+10b+1
(x+5)/3=(100a+10b+6)/3

(x+5)/3=y, y=100+10a+b
(100a+10b+6)/3=100+10a+b
100a+10b+6=300+30a+3b
7(10a+b)=294
10a+b=42
a=4, b=2

ta liczba to 421