Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T22:36:16+01:00
Do jakich liczb calkowitych a i b funkcje y=2x+b i y=ax+3 maja to samo miejsce zerowe?
0=2x+b

2x=-b
x=-1/2b

i 0=ax+3
ax=-3
x=-3/a

-3/a=-1/2b
-3=-1/2ab
ab=6

np . a=2 b=3
a=1 b=6
a=-1 b=-6
a=-2 b=-3
2 3 2
2009-11-22T23:05:45+01:00
Do jakich liczb calkowitych a i b funkcje y=2x+b i y=ax+3 maja to samo miejsce zerowe?
2x+b=0
ax+3=0

x=-b/2 b parzysta
x=-3/a→a∈{-1,1,-3,3}

-3/a=-b/2
ab=6
a=-1
b=-6

a=1
b=6

a=-3
b=-2

a=3
b=2
2009-11-23T00:06:12+01:00
Y=2x+b
y=0 <=> 2x+b=0
2x+b=0
b=-2x

y=ax+3
y=0 <=> ax+3=0
ax+3=0
ax=-3
a=-3/x

ax+b=0
b=-2x
a=-3/x
(-3/x)x+(-2x)=0
-3-2x=0
-2x=3
x=-3/2

a=-3/x=-3/(-3/2)
a=-3*2/-3
a=2

b=-2x
b=-2*(-3/2)
b=-3