Odpowiedzi

2009-11-22T22:38:37+01:00
2009-11-22T22:40:48+01:00
4/13<2/13-x/5/13
8/26<4/26-x<10/26
8/26<4/26-(-5/26)<10/26
8/26<9/26<10/26
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T01:44:09+01:00
Podaj przykład liczby wymiernej x, która spełnia warunek:
⁴/₁₃ < ²/₁₃-x < ⁵/₁₃ |-²/₁₃
²/₁₃<-x<³/₁₃ |×(-1)
-²/₁₃>x>-³/₁₃
x∈(-³/₁₃,-²/₁₃)

przykład: -⁵/₂₆


Podaj przykład liczby niewymiernej y, która spełnia warunek:
2√2 < √2 + 4y < 3√2 |-√2
√2<4y<2√2 |÷4
√2/4<y<√2/2
y∈(√2/2,√2/4)

przykład: 3√2/8
14 3 14