Dwa ciała poruszają się ruchem jednostajnie przyspieszonym bez prędkości początkowej z różnymi przyspieszeniami i w różnym czasie. Stosunek przyspieszeń ich ruchu jest równy 2:3, stosunek czasów trwania ruchu jest równy 3:4. W jakim stosunku są drogi przebyte przez te ciała?

2

Odpowiedzi

2009-11-22T22:43:15+01:00
Dwa ciała poruszają się ruchem jednostajnie przyspieszonym bez prędkości początkowej z różnymi przyspieszeniami i w różnym czasie. Stosunek przyspieszeń ich ruchu jest równy 2:3, stosunek czasów trwania ruchu jest równy 3:4. W jakim stosunku są drogi przebyte przez te ciała?

S=at²/2
a1/a2=2/3→a1=2/3*a2
t1/t2=3/4→t1=3/4 *t2
S1/S2=2/3a2(3/4 t2)²/2 : a2(t2)²/2
S1/S2=2/3a2(9/16 t2²) : a2(t2²)
S1/S2=2/3a2(9/16 t2²)/ a2(t2²)
S1/S2=2/3*9/16
S1/S2=3/8
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T22:48:08+01:00
S=at²/2
s1=2a*3²t²/2=18/2 at²=9 at²
s2=3a*4²t²/2=48/2 at²=24 at²
stosunek s1/s2 = 9/24 = 3/8
1 5 1