Odpowiedzi

2009-11-22T22:56:42+01:00
Ubiór: napierśnik (najczęściej z brązu lub żelaza), metalowe nagolenniki, charakterystyczny hełm (zwykle z brązu) z barwnym pióropuszem chroniący skronie i policzki. Początkowo hoplici walczyli nago, potem pod pancerz wkładali płócienne tuniki. Na nogach nosili skórzane sandały. Ekwipunek hoplity ważył około 35 kg.
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T23:07:45+01:00
Grecki hoplita - jego ubiór charakteryzował się :
*hełemem - który chornił głowę przed cioami.
*włócznią-była ro podstawowa bron hoplity. Na jednym z jej konców znajdował się żelazy grot
wykorzystywany do kłucia przeciwnika.
*pancerzem-wykonane były z brązu.
*hoplon-była to duża i okręagła tarczxa chroniaca wojowników przed ciosami i strzłąmi ,
*miecz-był używany do walki .
24 4 24
Hełemem?
Dzięki bardzo mi to pomogło
Komentarz został usunięty