Zad.4/87 Załoga statku pirat była o 20% liczniejsza od załogi statku korsarz, a o 10% mniej liczna niż załoga statku szyper. Załoga korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku szyper ?

Zad.43/94 W galerii handlowej rozpoczęto posezonową wyprzedaż artykułów.

a) torebka kosztowała 140zł. Jaka jest cena torebki po obniżce o 35%?
b) mikser po obniżce o 15% kosztuje 170zł. Jaka była cena miksera przed obniżką?
c) telewizor, który kosztował 2000zł, kosztuje teraz 1740zł. O ile procent obniżono jego cenę?

Pilnie, na jutro :P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T23:32:48+01:00
Zad 4/87

pirat=120%*30=36
Korsarz 30
Szyper 90%
90%*x=36/90%
x=36*100/90
x=40

Zad 43
a) 140*65/100=91PLN
b) 85/100*170=144,50 PLN
c) 2000-100%
1740-x

2000x=1740*100/2000=87%
100%-87%=13%
1 5 1
2009-11-22T23:35:23+01:00
2009-11-22T23:40:17+01:00
Zad 43/94

a) 140 • 35% = 49zł
140-49 = 91 zł

b)170•85% =144,5 zł

c) 100% - 2000
x% - 1740


x= 1740•100%
(kreska ułamkowa)
2000
x= 87%

100%-87%=13%