Bartek i Tomek porównali swoje oszczędności i okazało się ,że razem mają 500zł.Bartek stwierdził wówczas ,że gdyby jego oszczędności wzrosły o 20%, to mieli by po tyle samo.Jaką część oszczędności Tomka stanowi kwota,którą uzbierał Bartek? Ile procent oszczędności Bartka stanowi kwota, którą ma Tomek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-22T23:57:38+01:00
500- 100%
50- 10%
100- 20 %

500+100=600
600:2=300
300-20%z500=200
Czyli Bartek miał 200 zł, a Tomek 300zł.

300-100%
200-x
x=66,(6)%
Odp. Kwota, którą uzbierał Bartek stanowi 66,(6)% oszczędności Tomka

200 - 100%
100 - 50%
300 - 150%
Odp. Kwota, którą ma Tomek stanowi 150% oszczędności Bartka.




2009-11-23T00:00:46+01:00
Y - Bartek
x - Tomek
x + y = 500
y = 200
x = 300

300:200=1,5
300:200*100%= 150%