Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T00:56:53+01:00
1. Jeżeli od kwadratu pewnej liczby odejmiemy kwadrat różnicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy 33. Jaka to liczba?

x-szukana liczba

x²-(x-3)²=33
x²-(x²-6x+9)=33
x²-x²+6x-9=33
6x-9=33
6x=42 |÷6
x=7

szukana liczba to 7 ;)
3 5 3
2009-11-23T01:10:54+01:00
1. Jeżeli od kwadratu pewnej liczby odejmiemy kwadrat różnicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy 33. Jaka to liczba?

x-liczba szukana
x²-(x-3)²=33
x²-x²+6x-9=33
6x=33+9
6x=42
x=7
4 4 4
2009-11-23T01:14:29+01:00
1. Jeżeli od kwadratu pewnej liczby odejmiemy kwadrat różnicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy 33. Jaka to liczba?

x-liczba szukana
(x-3)²-kwadrat różnicy tej liczby i liczby 3
x²-(x-3)²=33
x²-x²+6x-9=33
6x=33+9
6x=42
x=7
liczba ta to 7
2 5 2