Zadanie1. Postanawiam niniejszy, że mój majątek w złocie tj. 1050 dukatów, należy rozdzielić między moją żonę, córkę i syna, tak aby żona otrzymała dwa razy tyle monet co córka, a syn dwa razy mniej niż córka. Oblicz tak aby niewiadomą był syn.

2

Odpowiedzi

  • PMK
  • Początkujący
2009-05-18T11:44:59+02:00
M=1050
Ż=4S
C=2S
S=?
M=4S+2S+S
1050=4S+2S+S
1050=7S //:7S
150=S
Ż=4*150=600
C=2*150=300
S=150
M=Ż+C+S
1050=600+300+150
L=P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-18T11:48:30+02:00
Dane:
majątek = 1050 dukatów
syn = x
córka = 2x
żona = 4x

rozw.:
x + 2x + 4x = 1050
7x = 1050
x = 150

zatem:
syn = 150 dukatów
córka = 300
matka = 600