Odpowiedzi

2009-11-23T09:53:21+01:00
Był On i były czujne, kobiece spojrzenia. Takiemu mężczyźnie oddaje się wszystko, a taki mężczyzna wszystko przyjmuje. Sam nic dawać nie musi. Jego zapach wystarczy. Jedno skinienie będzie zapłatą. Skrupulatnie wyliczy ile może skinień i oddechów rozdać i nigdy nie myli się dając o jeden oddech za dużo.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T09:59:33+01:00
DON JUAN-postać literacka,obok Don Kichota i Fausta,jeden z wielkich mitów literatury europejskiej;obecny w legendach Hiszpani i Płd.Włoch,w znanym nam kształcie, do życia powołany został przez hiszpańskiego dramaturga Tirso de Molinę w dramacie ''El burlador de Sevilla''[zwodziciel z Sewilli 1630r].Bohater sztuki,uwodzi kilka kobiet,zabija nawet ojca jednej z nich,by póżniej jego posąg zaprosić na wieczerzę.Zabity ojciec uwiedzionej,Don Gonzalo,w zamian zaprasza Don Juana na wieczerzę przy grobie,podczas której Don Juan zostaje wciągnięty do piekła.Z czasem stał się symbolem uwodziciela lekceważącego wszelkie niebezpieczeństwa,afirmującego ulotność własnych namiętności wbrew wszelkim ograniczeniom obyczajowym,prawnym czy religijnym.Postaci Don Juana poświęcili swoje utwory m.in.MOLIER,BYRON,MOZART,ZORILLA i DURENMATT.D.J.;Jest jedną z najbardziej uwielbianych postaci literatury,w sumie w rozmaitych krajach stał się bohaterem około 1000 utworów.