Roweżyści wyjechali na przeciw siebie w tym samym czasie z miejscowości a i b odległych od siebie o 132km.Po jakim czasie spotkają sie jeśli prędkośc jednego z nich wynosi 18km/h a drugiego 15km/h
bardzo proszę ....dane i szukane ...

2

Odpowiedzi

2009-11-23T10:04:57+01:00
Dane:
V₁=18 km/h
V₂=15km/h
s=132km

Szukane:
t=?

s=V*t

s=V₁*t+V₂*t=(V₁+V₂)*t
t=s/(V₁+V₂)
t=132km/(18km/h+15km/h)=4h
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T10:07:14+01:00
S =AB = 132 km
v1 =18km/h oraz v2 = 15 km/h
--------------------------------------
t = ?
Ponieważ się zbliżają, to należy dodać prędkości.
t = S/v = S'(v1 + v2) =132 km/(18 +15) km/h = 132/33 h = 4 h.
Odp.Rowerzyści ( a nie roweżyści) spotkają się po 4 godzinach
jazdy.