Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T11:13:10+01:00
Najpierw oblicz wysokość tójkąta
p=ah/2
6,75 = ah/2
13,5 = ah
13,5 = 3*4,5
h=4,5

teraz muszisz to narysować. podstwa = 3cm. ale przedłuż ją w prawo o jeszcze 5 cm. na końcu tego odcinka narysuj prostą prostopadła, która ma 4,5 cm (wysokość). powstały w ten sposób 4 punkty. pierwszy punkt - początek 3cm odcinka (A), drugi punkt koniec 3cm odcinka (B), trzeci punkt koniec 5 cm odcinka (3cm+ 5cm) i jest to punkt C, i ostatni punk, czyli koniec wysokosci (D).
teraz połącz punkt A z punktem D., a następnie punkt b z punktem D. w ten sposób powstały Ci dwa trojkaty. ten, który ma w podstawie 3 cm, to trójkąt, o któym mówimy. jego postawa wynosi 3 cm, jedno ramię 9 c, a drugie 6,5 cm.
teraz wystarczy zmierzyć kątomierzem kąt między odcinkiem 3cm i 9cm. Kąt ten wynosi 30 stopni.
odp: DAny kat wynosi 30 stopni
mam nadzieję, że mnie zrozumiano:)

1 5 1
2009-11-23T12:56:43+01:00
P = 6,75 cm²
AB = a = 9 cm
AC =b = 3 cm
---------------------
Oblicz miarę kata BAC
CD = h
P = [a*h]/2
2P = a*h
h = [2P]/a
h = [2*6,75 cm²]/(9cm) =[ 13,5:9] cm = 1,5 cm
Rozpatrujemy trójkąt ACD, Kąt ADC jest prosty.
Niech α oznacza miarę kata DAC.
sin α = CD/AC = h/AC = (1,5 cm)/ 3cm = 1/2,
zatem α = 30 stopni.
odp. Kąt między tymi bokami ma miarę 30 stopni.