Oceń wartość logiczną podanych zdań
a)0>1 <=>3 do potęgi 2 jest różne niż 6
b)pierwiastek z 25 = 5 <=>10 jest mniejsze lub równe 10
c)0x5=5 <=> 1+2=3
d)2 należy do W <=> 1 należy do N
e)liczba 3 jest nieparzysta <=>pierwiastek 3 =3

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T10:32:36+01:00
0 - zdanie fałszywe
1 - zdanie prawdziwe

a)0>1 <=>3 do potęgi 2 jest różne niż 6
0 <=> 1 - wartość równoważni 0

b)pierwiastek z 25 = 5 <=>10 jest mniejsze lub równe 10
1<=> 1 - wartość równoważni 1

c)0x5=5 <=> 1+2=3
0 <=> 1 - wartość równoważni 0

d)2 należy do W <=> 1 należy do N
1<=> 1 wartość równoważni 1

e)liczba 3 jest nieparzysta <=>pierwiastek 3 =3
1<=>0 wartość równoważni 0
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T10:33:47+01:00
A) fałszywe, gdyż jedno zdanie jest f, a drugie p
b)prawdziwe, gdyż oba zdania p
c) fałszywe,bo jedno zdanie jest f, a drugie p
d) prawdziwe, bo oba zdania prawdziwe
e) fałszywe, bo jedno zdanie jest p, a drugie f.
Równoważność jest prawdziwa,gdy oba zdania mają taką samą
wartość logiczną: oba są p lub oba są f.