Programowanie C++

Napisz program, który wypisze wspak (w odwrotnej kolejności) podane słowo.

Dane: program

Wynik:margorp

UWAGA: przesłany plik *.cpp musi zawierać własne komentarze opisujące znaczenie poszczególnych bloków programu. Komentarze te mają tłumaczyć w jaki sposób rozwiązujesz dane zadanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • havk
  • Rozwiązujący
2009-11-23T16:46:36+01:00
#include<iostream>
#include<string>
using namespace std;
int n;
string s;// string to fajna struktura w stl'u ktora ma juz wbudowane przydatne funkcje
int main(){
cin >> s;
for(int i=s.length();i>=0;--i)// funkcja .length() zwraca dlugosc wszytanego ciagu znakow
cout << s[i];// stl'owy string zachowuje sie jak tablica wiec s[n] to jego n-ty znak
return 0;
}
2009-11-23T18:42:20+01:00
#include<conio.h>
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout<<"Podaj slowo\n"; // polecenie do uzytkownika
string slowo; // deklaracja zmiennyj slowo typu string
cin>> slowo; // wczytanie slowa
int x=slowo.length(); //ustalenie długości wyrazu
cout<<"Podany wyraz napisany wspak\n";
for (int i=x;i>=0;i--) // od wartosci= dlugosci stringa do 0 wypisuje litere bedaca i elementem stringa
cout<<slowo[i];
getch();
return 0;
}