Udowodnij, że cierpienie to częsty motyw w literaturze.

Co najmniej 3 argumenty.
przykłady z :
'Opowieść wigilijna'
'Krzyżacy' - Jurant
'Romeo i Julia'
'Dziady 2'
'Pan Tadeusz' - Ksiądz Robak
'Latarnik'
'Stary człowiek i morze'
'Legenda o św. Aleksym'
'Hiob'
'Hymn, smutno mi Boże' -Słowacki
Tren Kochanowskiego

PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-23T10:47:05+01:00
'Romeo i Julia'-cierpirnir kochankow z milosci dla siebie.
stary czlowiek i morze-musial znosic niechec ludzi do siebie,cierpial, musial znosic bol by osiagnac swoj cel.
hiob- z powodu zakładu między Bogiem a Szatanem, znosi liczne cierpienia - traci cały dobytek, umierają jego dzieci.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T10:54:20+01:00
Np.
- w trenach Kochanowski wyraża ból i cierpienie po stracie swojej jedynej córki
- Zarówno Romeo jak i Julia cierpieli z powodu że nie mogą być razem z powodu nienawiści obu rodzin
- Santiago w książce "Stary człowiek i morz" zastanawia się dlaczego opuściło go szczęście, czy dlatego, że wypłynął za daleko? Czy w ogóle istnieje coś takiego jak szczęście? A może człowiek jest uwikłany w los i już nie da się zmienić ciążącego nad nami fatum?- Z tego powodu właśnie cierpiał.
- Również w legendzie o św. Aleksym jest widoczny motyw cierpienia. Zdecydował sie na życie w ascezie wybierając jednocześnie niewygodne życie.
2 1 2
2009-11-23T12:27:17+01:00

W trenach: Wyrażanie bólu i cierpienia po stracie córki
A Romeo I Julii cierpienie było z powodo takiego , że miłość nie mogła być razem
W legendzie o Św .Aleksym Zdecydowanie się na życie w Ascezie też było cierpieniem
w Książce "Stary człowiek i morze Santiago zastanawia się dlaczego szczęśćie go tak nagle opuściło i cierpi
W Opowieści wigilijnej cierpi Scrooge dlatego , że nikt go nie lubi .Jednak zmienia się to po nawiedzeniu go przez 3 duchy !



TYLKO TYLE WIEM
1 1 1