Zadanie1)
Szkielet osoby dorosłej stanowi 15% ciężaru ciała.Oblicz, ile waży szkielet człowieka o masie 70kg.????Pomocy
Zadanie 2)
Z ilu kości długich zbudowana jest kończyna górna i kończyna dolna !!??
zadanie 3)
na podstawie opisu rozpoznaj rodzaj połączenia kości i wypisz jego nazwę..
POŁĄCZENIE TO WYSTĘPUJE MIĘDZY KOŚCIAMI CZASZKI DZIECKA.SKŁADA SIĘ Z WARSTWY TKANKI ŁĄCZNEJ WŁÓKNISTEJ.....(JAKA TO TKANKA?)
ZADNIE4)
Opisz korzyści wynikające z budowy wymienionych elementów szkieletu.
-KOŚCI OBRĘCZY MIEDNICZEJ SĄ ZROŚNIĘTE......
-MIEDNICA KOBIET JEST SZEROKA.....
ZADANIE 5)
opisz ,w jaki sposób woda bierze udział w regulacji temperatury ciała człowieka ......?




pomocy!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T11:20:05+01:00
1)
15% * 70 kg = 0,15 * 70 = 10,5 kg.

Odp. Szkielet człowieka o masie 70 kg waży 10,5 kg.
2)
Szkielet kończyny górnej składa się z 32 kości. Aż 27 z nich wchodzi w skład ręki.
Szkielet kończyny dolnej zbudowany jest z 31 kości.
3)
Szwy,
7 3 7
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T11:50:45+01:00
0,15x70=10,5kg Kończyna górna zbudowana jest z jednej kości długie, tj. kość ramienna, a kończyna dolna zbudowana jest z 2 kości długich. Połączenia między kości czaszki dziecka to ciemiączka. U kobiety kości biodrowe są bardziej rozchylone, a kości łonowe tworzą kat rozwarty,- ma to znaczenie przy porodzie. Obręcz miednicowa stanowi miejcse przyczepu kończyn dolnych, jest ona kostna ochroną pęcherze moczowego, a u kobiet także macicy. Organizm przy wzmozonej aktywności fizycznej brini sie przed przegrzaniem a pot ochładza ciało. A tym samym reguluje temperature ciała.
12 3 12