1 zadanie
cenę sprzedaży magnetowidu ustawiono na 865zł. w listopadzie sprzedano 4 magnetowidy. prowizja sprzedaży wynosi 5%. w jakiej wysokości sprzedawca otrzyma prowizję ze sprzedaży magnetowidów?

2 zadanie
przedsiębiorstwo handlowe lux zaplanowało sprzedaż towarów w sierpniu w wysokości 25000zł. faktyczna sprzedaż wynosiła jednak tylko 22610zł. oblicz w procentach (w przybliżeniu) stopień wykonania planu

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T11:38:45+01:00
1 zadanie


4*865 zł=3460 zł.

5%*3460=0,05*3460= 173 zł.

Sprzedawca od sprzedaży 4 szt. magnetowidów otrzyma 173 zł prowizji.

2 zadanie


25 000 zł. to 100% planu
22 610 zł to x %

x=(22 610 *100%)/25 000=90,44 %

wykonano ok. 90% planu
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T11:43:50+01:00
1 zadanie
cenę sprzedaży magnetowidu ustawiono na 865zł. w listopadzie sprzedano 4 magnetowidy. prowizja sprzedaży wynosi 5%. w jakiej wysokości sprzedawca otrzyma prowizję ze sprzedaży magnetowidów?

865zł x 4=3460zł
3460zł x 5%=173zł

2 zadanie
przedsiębiorstwo handlowe lux zaplanowało sprzedaż towarów w sierpniu w wysokości 25000zł. faktyczna sprzedaż wynosiła jednak tylko 22610zł. oblicz w procentach (w przybliżeniu) stopień wykonania planu

25000zł- 22610zł=2390zł

25000zł-100 %
22610zł-X%
X*2500=22610*100%
22610*100 % :25000=X

X=90,44%

2009-11-23T13:26:21+01:00
1)
865 * 4 =3460
5% * 3460 = 0,05 * 3460= 173
Odp: Sprzedawca otrzyma 173 zł prowazji od 4 sprzedanych magnetowidów.

2)

25000 - 100%
22610 - x
x=(100% * 22610) : 25000 = 90,44 %
Odp: Wykonano 90% planu.