Na podstawie poniższego tekstu napisz, który lot będzie trwał krócej: Z Nowego Jorku do Londynu czy z Londynu do nowego Jorku. Uzasadnij swój wybór.

A oto Tekst:
Prądy strumieniowe to wąskie niemal poziome strumienie powietrza, występujące w górnych warstwach troposfery i dolnych warstwach stratosfery. Tworzą się one najczęściej w strefach położonych między 36 stopni a 65 stopni szerokości geograficznej.Prądy te okrążają kule ziemską z zachodu na wschód z prędkością dochodzącą do 200km/h (niekiedy nawet do 400km/h). Bardzo często są one wykorzystywane przez pilotów samolotów pasażerskich, którzy mogą w ten sposób skrócić czas przelotu i zmniejszyć zużycie paliwa.

Pomożcie- wraz z obliczeniami i danymi proszę ; ]
Z góry dzięki za odp ;0

3

Odpowiedzi

2009-11-23T12:03:04+01:00
Krócej z Nowego Jorku do Londynu, bo skoro prądy przechodzą z zachodu na wschód, to położenie tych miast jest takie, że prąd szybciej dotrze do Londynu
147 3 147
2009-11-23T12:07:03+01:00
Z Nowego Jorku do Londynu lot będzie trwał krócej, ponieważ leci się w ten sposób z prądami strumieniowymi, a w odwrotną stronę pod prąd, czyli wolniej.

PS. Nic nie trzeba obliczać, to na logikę zadanie, pozdrawiam :)
202 4 202
Dziękuję
To prawda, że na logikę to zadanie, nie wiem po co tam gwiazdka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T13:35:32+01:00
Krócej będzie trwał lot z Nowego Yorku do Londynu ponieważ samolot będzie leciał z prądem. Wiec będzie mógł uzyskac większą prędkość i szybciej dolecieć do celu. A samolot lecący z Londynu do Nowego Yorku bedzie musiał stawiać czoła większym oporom rozpędzonego powietrza wiec poleci wolniej i póżniej dotrze na miejsce. Zuzywając dodatkowo wiecej paliwa niż samolot lecący z NY do Londynu

Mam nadziej że to wyczerpująca wypowiedz...
443 4 443
Dziękuję ☺
thxxx
dankee ;) xd
Dzięki 
Dzięki c: