1)cena pewnego towaru wraz z podatkiem VAT w wysokości 7 % wynosiła 85,60.Podatek VAT na ten towar podniesiono do 22 %.O ile procent wzrosła cena tego towaru?

2)Liczbę 0,1418 zaokrąglij do 0,01 i podaj błąd przybliżenia

3) Zamień liczbę 1,(14) na ułamek zwykły

Proszę o kompletne rozwiązania a nie tylko odpowiedz.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-23T12:52:35+01:00
1)cena pewnego towaru wraz z podatkiem VAT w wysokości 7 % wynosiła 85,60.Podatek VAT na ten towar podniesiono do 22 %.O ile procent wzrosła cena tego towaru?

22%--7%=15%
85,60+15%=98,44, cena wzrośnie o 15%

2)Liczbę 0,1418 zaokrąglij do 0,01 i podaj błąd przybliżenia
W zaokrągleniu 0,2
0,2-0,1418=0,05
3) Zamień liczbę 1,(14) na ułamek zwykły
1 cała i 14/100= 1 cała i7/50
2009-11-23T13:19:16+01:00
!)
22% - 7%=15%
Odp: Cena towaru wzrośnie o 15%

2)
W zaokrągleniu 0,1
0,1 - 0,1418= 0,0418 -> błąd przybliżenia

3)
1,(14)= 1 i 14/100= 1 i 7/50