Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T13:06:08+01:00
Na początku:

a - długość boku trójkąta
P = a²√3 / 4


Po zmniejszeniu boku:

Bok ma długość:
a - 10% * a = a - 0,1 * a = 0,9 * a

P = (0,9 * a)²√3 / 4 = 0,81 a²√3 / 4

Czyli pole zmniejszyło się o:
a²√3 / 4 - 0,81 * a²√3 / 4 = 0,19 * a²√3 / 4

Co stanowi tyle procent pola początkowego:
(0,19 * a²√3 / 4) / (a²√3 / 4) * 100% = 0,19 * 100% = 19%

Odp. Pole zmniejszyło się o 19%.
9 4 9
2009-11-23T13:09:12+01:00
Jeżlei bok ma np. 10 cm to pole wynosi ( 1\2a * b) 50 cm 2
a jeżlei zmniejszymy go o 10 % to bok ma 9 cm to wtedy pole wynosi 40, 5 cm 2
50-100
40,5- x%
x= 9
Zmniejszy sie o 9 %
Proszę;)
1 1 1
2009-11-23T13:12:40+01:00
P1=(a^2* √3 )*1/4
P2= (0,81a^2* √3)*1/4
P2=0,81 P1
odp. 19%
Tak mi się wydaje...
1 5 1