Największa pizza na świecie miała kształt koła o średnicy 30m. Ile metrów kwadratowych tej pizzy otrzymałby każdy z uczniów 30 osobowej klasy , gdyby podzielono ją między siebie na równe części. Przyjmij , że π≈3. Wynik zaokrągli.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-23T13:53:52+01:00
Średnica pizzy w kształcie koła wynosi 30m, więc promień 15m
P = πr²
P = π*(15m)² = π*225m²
π ≈ 3
P = 3*225m² = 675m²
675m² : 30 = 22,5m²

Każdy z uczniów 30 osobowej klasy otrzymałby 22,5 metra kwadratowego tej pizzy
6 4 6
2009-11-23T13:54:59+01:00
Dane:
Pi=3
d=30m
ilosc uczniow 30

Wzor na pole
S=Pi*r^2
r=0,5d

S=Pi*0,5d^2
S=3*15^2=3*25=675 m^2

Podział pizzy
675/30=22,5m^2
Odpowiedz kazdy z uczniow dostanie w przyblizeniu 22,5m2 pizzy.


2 4 2